Indholdsfortegnelse:

Hvordan beregner du PPC?
Hvordan beregner du PPC?

Video: Hvordan beregner du PPC?

Video: Hvordan beregner du PPC?
Video: Exploring How This Plant Could Replace Concrete 2024, November
Anonim

Sådan beregnes det rigtige PPC-annonceringsbudget

  1. PPC reklame er en af de vigtigste moderne reklametrends.
  2. PPC Budget = (Antal kunder / CR2) / CR1 * CPC.
  3. Antal kunder = (Omsætning / Salgsperiode) / Gennemsnitligt salgsbeløb.
  4. Antal kunder = (10.000 / 2) / 1000 = 5 kunder.
  5. PPC Budget = (5 / 0, 5) / 0, 01 * 0, 5 = 500 USD.

Desuden, hvordan måler du PPC?

  1. Visninger – Antallet af gange, din annonce blev vist på en søgeresultatside.
  2. Klik – Antallet af gange, nogen har klikket på dine annoncer.
  3. Click Through Rate (CTR) – Procentdelen af klik divideret med visninger.
  4. Pris – Den samlede pris for alle klik.

Man kan også spørge, hvor meget skal jeg bruge på en PPC-kampagne? Generelt sagt, hvor meget du burde bruge på Google Ads varierer meget. Du kan bruge så lidt som $50 pr. måned eller opefter $10.000 eller mere. Hvor meget du ender forbrug afhænger af dine salgsmål, hvor stort et geografisk område du målretter mod, søgevolumen og branchens konkurrenceevne.

hvad er en god ROI for PPC?

For eksempel, hvis du havde et overskud på dine annoncer på 100 USD, og du kørte din PPC for 50 USD, ville din formel være (100-50)/50. Det viser sig at være 1, hvilket, når det ganges med 100, er din procentvise ROI: 100%. Hvis du i stedet tjente 200 USD i overskud fra de samme annoncer, 200-50=150, 150/50=3, for 300% ROI.

Hvad er PPC-målinger?

De 9 vigtigste PPC-målinger Klik: Antallet af gange, der klikkes på en betalt annonce. Pris pr. klik: Det gennemsnitlige beløb brugt pr. klik. Click Through Rate (CTR): Hvor ofte klikkes der på din annonce efter at være blevet set. Kvalitetsresultat: Googles måling af kvaliteten og relevansen af dine annoncer, søgeord og destinationssider.

Anbefalede: